Welcome Message

HIJAU BULAT (mendepani kesejahteraan rakyat)

..Kehebatan Manusia Bergantung Sejauhmana Kita Hebat Dengan Allah...
twitter

Follow on Tweets

Monday

DS AZIZAN AKAN LAGI KALUT KALAU KALAU DAP MASIH KETEGAR NAK LAWAN TIGA PENJURU

DAP Kedah menjelaskan bahawa pertandingan tiga penjuru hanya akan berlaku dalam pilihan raya umum akan datang jika rundingan pengagihan kerusi dalam Pakatan Rakyat gagal sepenuhnya.

kedah defection ceramah 220510 dap adun lee guan aikMenjelaskan kenyataan beliau semalam, ADUN DAP Kota Darul Aman, Lee Guan Aik (kanan) berkata, situasi sekarang belum sampai ke tahap tersebut dan sebarang pertikaian di Kedah masih boleh diselamatkan dengan bantuan kepimpinan pusat Pakatan.

"Masalahnya ialah pemimpin tertinggi masih belum lagi membincangkan perkara ini.

"Tetapi saya tetap berharap untuk mendapatkan jawapan terbaik," katanya ketika dihubungi.

Lee berkata beliau berasa perlunya untuk membuat penjelasan tersebut selepas 'dihujani' soalan dari media ekoran kenyataannya semalam.

Jika DAP gagal mendapatkan lebih banyak kerusi, parti itu mungkin tiada pilihan tetapi akan terbabit dalam pertandingan tiga penjuru.

Lee berkata demikian ketika diminta mengulas pengumuman Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak bahawa DAP tidak akan mendapat kerusi tambahan.

azlanAzizan telah dilaporkan berkata bahawa pengagihan kerusi di kalangan PAS, PKR dan DAP akan berdasarkan quo 2008 status.

Bagaimanapun, Lee berkata landskap politik di Kedah telah berubah, dan DAP memohon untuk bertanding enam negeri dan dua kerusi parlimen dalam pilihan raya umum ke-13.

Sementara itu, PKR Kedah menggesa DAP untuk kembali kepada garispanduan Majlis Presiden Pakatan berhubung agihan kerusi.-MK

No comments:

Post a Comment