Welcome Message

HIJAU BULAT (mendepani kesejahteraan rakyat)

..Kehebatan Manusia Bergantung Sejauhmana Kita Hebat Dengan Allah...
twitter

Follow on Tweets

Friday

PEMUDA PAS KEDAH HARUS BIJAK KEMUKAKAN PANDANGAN TANGANI ISU PAS KEDAH


Ahmad, Ketua Pemuda Pas Kedah
 Tindakan Dewan Pemuda Pas Kedah mengeluarkan kenyataan bahawa mereka mencadangkan agar Azizan razak mengambil tindakan kepada kedua dua Timbalan Pesuruhjaya PAS Kedah iaitu Datuk Ir Phahrolrazi Zawawi  dan Dr Ismail dianggap tidak bijak dan hanya sekadar menjadi tukang ampu.

Sedangkan pimpinan PAS Pusat sebanyak 3 kali turun ke Kedah untuk menyelesaikan kemelut dengan perasaan ukhuwah dan tarbiah.


Setiausaha Perhubungan PAS , Us Musoddak juga meminta semua ahli berpuasa dan mengerjakan solat hajat agar diberikan petunjuk supaya masalah ini dapat diselesaikan dengan hikmah.

Barisan Dewan Ulamak Pusat dan negeri memberi sokongan agar tiada unsur menjatuhkan Kerajaan Negeri serta bersetuju singkirkan pemimpin yang menyalah gunakan kuasa

Tiba-tiba Ketua Dewan Pemuda Pas Kedah mencadangkan agar Azizan memecat kedua dua exco berkenaan. Tindakan ini ibarat batu api atau mencurah minyak api sedangkan PAS sedang mencari jalan penyelesaian. Kenapa Pemuda PAS Kedah bertindak demikian, sedangkan pemuda perlu memainkan peranan menjadi orang tengah dalam kemelut ini.

Ramai orang berkata jangan sampai nak puji (jek) boss sampai prinsip tergadai. jangan sampai ada kepentingan politik hingga gagl bezakan permata dan kaca.Pemuda perlu sedar Datuk Ir Phahrolrazi Zawawi  mendapat sokongan padu Dewan Ulamak Kedah. Kenapa ?

Adakah pandangan ketua pemuda PAS Kedah dipengaruhi dengan kelicikan Timbalan Ketua Pemuda yang juga merupakan Setiausaha Politik Azizan iaitu Sdr Sanusi. Mungkin kata kata Sanusi dianggap kata kata dari Azizan menyebabkan pemuda PAS Kedah takut lantas mengambil jalan mudah mencadangkan agar pemecatan berlaku.

sanusi setpol MB Kedah
Atau itu memang trend Pemuda PAS kedah berfikir dan mengemudi parti di Kedah, sedangkan Pemuda PAS di negeri lain pun pernah hadapi krisis tetapi tenang sahaja hadapi isu.

Saya menyeru agar kepimpinan Pemuda PAS Kedah agar bertindak secara profesional dan tidak terburu-buru mengeluarkan kenyataan hingga melingkupkan parti yang disayangi.

No comments:

Post a Comment