Welcome Message

HIJAU BULAT (mendepani kesejahteraan rakyat)

..Kehebatan Manusia Bergantung Sejauhmana Kita Hebat Dengan Allah...
twitter

Follow on Tweets

Saturday

PEMUDA PAS KEDAH TAK PANDAI BERPOLITIK

.
Dalam keadaan semua peringkat Pas Kedah mencari jalan penyelesaian yang berhikmah dalam isu DS Azizan dan 2 Exco, Pemuda Kedah tak habis-habis dengan sikap ala diktator mengusulkan agar ditukar Pesuruhjaya 1 dan 2.  Semasa krisis sedang memuncak Ketua Dewan Pemuda mengesorkan agar Datuk Phahrolrazi Zawawi dan Datuk Dr Ismail Salleh dipecat kerana tidakan mereka mengkritik DS Azizan, sedangkan PAs Pusat berhempas pulas membuat perdamaian sebaliknya Pemuda Pas Kedah main batu api dalam menyelesaikan kemelut yang berlaku.

Baru-baru ini ketua Dewan Pemuda mengusulkan pula agar ditukar TPJ 1 dan 2 (Datuk Phahrolrazi Zawawi dan Datuk Dr Ismail Salleh) .

Inikah kebijaksanaan politik yang dimiliki oleh orang muda Kedah. Tindakan keputusan Pemuda Pas  Kedah amat memalukan orang muda Kedah dan  gagl berfikir secara waras

Menurut sumber dalang kepada gerakan menjatuhkan  Datuk Phahrolrazi Zawawi dan Datuk Dr Ismail Salleh adalah ditunjangi oleh salah seorang pimpinan tertinggi Dewan Pemuda Pas Kedah yang menjadi orang kanan DS Azizan di wisma Darul Aman. 'Orang tersebut' telah menggunakan kuasanya mempengaruhi exco pemuda Kedah.

Oleh kerana itu beberapa orang kuat Pemuda Kedah membuat kenyataan media di Sinar Harian bagi menyatakan usul tukar Timbalan Pesuruhjaya 1 dan 2 dengan menyembunyikan nama mereka daripada disiarkan. Persoalannya adakah ini sifat seorang pemuda yang dikatakan hero tetapi sebenarnya 'penakut'

Semua dakwaan Pemuda Pas kedah meleset apabila Datuk Phahrolrazi Zawawi dan Datuk Dr Ismail Salleh dengan penuh profesional turun berkempen bersama-sama DS TG Hadi Awang dan DS Azizan semalam di UPU Kampuang Tualang Bukit Besar. Tahniah kepada Datuk Phahrolrazi Zawawi dan Datuk Dr Ismail Salleh kerana berjiwa besar dan tidak pengecut dan penakut walaupun anda bukan Pemuda. 

Ayuhlah Pemuda Pas Kedah , jangan hanya taasub pemimpin, yang salah perlu ditegur bukan dipecat, yang lemah perlu dibimbing bukan dibuang, yang sakit perlu dirawat bukan dibiar.

No comments:

Post a Comment