Welcome Message

HIJAU BULAT (mendepani kesejahteraan rakyat)

..Kehebatan Manusia Bergantung Sejauhmana Kita Hebat Dengan Allah...
twitter

Follow on Tweets

Monday

DR ISMAIL TEGAS DENGAN PRINSIP : TIDAK PEGANG EXCO JIKA TIADA PERUBAHAN

Selepas PAS Pusat membuat kenyataan keputusan hasil perbincangan pada beberapa hari yang lalu, Dr Ismail yang banyak mengambil pendekatan tidak bersuara dan mengeluarkan kenyataan media tampil membuat kenyataan yang tegas dan berani.

Menurut Malaysiakini, Exco kerajaan negeri Kedah Datuk Dr Ismail Salleh berkata, beliau tidak akan menerima lantikan semula jawatannya selagi tiada penambahbaikkan dalam 'pentadbiran' negeri pimpinan Datuk Seri Azizan Razak

"Dah lama benda ini kami sebut tapi tidak buat apa-apa. Jadi kami ini seolah-olah 'kamikaze' untuk perkara ke arah kebaikan."

Dr Ismail nampak tegas dan berani apabila ditanya sama ada DS Azizan perlu meletakkan jawatan, Ismail berkata, terpulang kepada kepimpinan Pusat PAS untuk membuat keputusan.

"Kami sudah beritahu apa yang kami tidak puas hati. Bergantung pada Pusat untuk menilai. Kalau perlu (letak jawatan), buat. Pusat lebih layak buat keputusan," katanya.
Dr Ismail menegaskan bahawa tindakan beliau dan Dato Pahahrolrazi bukan kerana gilakan jawatan tetapi masalah kritikal yang berlaku dalam pentadbiran Kedah.

Dr Ismail menjelaskan, apa yang dilakukannya ini bukanlah sebagai tanda kecewa terhadap parti tetapi demi kebaikan.

"Saya harap orang faham apa yang saya buat. Ada orang yang marah dengan tindakan saya ini. Saya anggap mereka tak faham. Bila tak faham, mereka marah.

"Saya bukan kecewa dan saya bukan kejar jawatan. Apa yang saya nak ialah perubahan ke arah lebih baik. Untuk perubahan yang baik itu payah dan yang susah itu kami pilih.

No comments:

Post a Comment