Welcome Message

HIJAU BULAT (mendepani kesejahteraan rakyat)

..Kehebatan Manusia Bergantung Sejauhmana Kita Hebat Dengan Allah...
twitter

Follow on Tweets

Sunday

6 Sebab kenapa Datuk Ir Phahrolrazi Zawawi bertegas untuk tidak bersama kabinet DS Azizan

Mungkin ramai tak sedar kenapa Datuk Ir Phahrolrazi Zawawi terlampau berkeras untuk tidak mengangkat sumpah dalam penggal baru melengkapkan kabinet DS Azizan. Takkan lah kot beliau tak tahu tentang bahaya pada PRU 13. Tetapi pertelingkahan yang berlaku adalah sangat kritikal, bukan soal cabang dan masalah remeh. Antara yang saya boleh kongsikan hanya 6 :

1.Tidak mengamalkan dasar PAS di dalam pentadbiran negeri dengan mengenepikan peranan exco-exco lain.

2. Sikap DS Azizan yang tersangat cengei dan prongos (panas baran) terhadap orang bawahan (PAS) tetapi sangatmesra dan lembut dengan orang UMNO.

3. Seorang yang memainkan peranan, iaitu Sanusi (SETPOL MB KEDAH) yang memunyai hubungan rapat denga tokeh-tokeh balak yang amat meragukan konsep bersih dalam pentadbiran PAS.

4. Projek bila nak bagi dekat orang lain terpaksa melalui tender tetapi projek 1 billon diberikan kepada 'orang kuat UMNO'  secara runding terus.

5. Dasar berbaik-baik dengan UMNO dan pimpinan UMNO boleh mencalarkan imej PAS. Tak hairanlah kenapa UMNO tidak serang Kedah sebab UMNO dapat apa yang mereka mahukan.

6.Mentadbir ala Autokrasi dan Veto hingga menafikan hak dan pandangan exco-exco lain dalam mesyuarat seperti kes yang berlaku di Batu 9 yang taknampak sikap dan akhlak sebagai MB .

Ini sebahagian daripada perkara yang amat keterlaluan "kritikal" yang bertembung dengan Datuk Ir Phahrolrazi Zawawi .

Saya masih teringat dalam usroh alam UNiversiti dahulu, Naqib tarbiah kampus pernah berkata " Jika kita berjuang tiba-tiba musuh puji kita, mesti ada sesuatu yang tidak kena" ...... "Jika kita berjuang dengan mudah dan senang maka kita kena muhasabah semula"

UMNO bukan senyap sahaja bahkan tunggu masa nak "NGAP" Kedah pada PRU 13.... Syabas Datuk Ir Phahrolrazi Zawawi  yang berani bertindak mengikis barah parasit yang terdapat di dalam pentadbiran Kerajaan Kedah sekarang .

No comments:

Post a Comment