Welcome Message

HIJAU BULAT (mendepani kesejahteraan rakyat)

..Kehebatan Manusia Bergantung Sejauhmana Kita Hebat Dengan Allah...
twitter

Follow on Tweets

Friday

KEDAH SEJAHTERA : LUPAKAN SENGKETA, BINA JENTERA, UNTUK PELIHANRAYA

Setelah sebulan isu dalaman PAS Kedah , kini semua kembali tenang. Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah telah memberi perkenan untuk melantik semula Datuk Phahrolrazi Zawawi dan Dr Ismail Salleh sebagai Exco Kerajaan Negeri, namun tarikh mengangkat sumpah belum ditetapkan.

Dengan perkenan Tuanku kemungkinan sedikit rombakan dalam portfolio akan berlaku termasuk lapan Exco yang mengangkat sumpah 28 Februari lalu akan dirombak semula.Ini bagi memastikan jentera Kerajaan Negeri dapat dijalankan mengikut kehendak rakyat .

Konflik dalaman ini cukuplah kita ibaratkan sebagai episod bermuhasabah terhadap kelemahan yang ada agar tidak menjadi buah tanggung musuh dalam politik plihanraya yang hampir sangat tiba.

DS Azizan mesti berubah sikap dalam pentadbiran dengan menerima pandangan orang bawahan, ada komunikasi dua hala , tidak terlampau 'cengei' dan 'prongos' dengan orang bawahan terutama orang PAS, tidak menggunakan konsep autokrasi.

Dato' Phahrolrazi dan Dr Ismail pula mesti mengotakan janji bagi bekerja bersunguh-sungguh, apa yang berlaku hanyalah cara untuk menegur DS Azizan sahaja. Tumpukan untuk memberikan keadilan dan kebajikan kepada rakyat Kedah. Jika ada yang bersengketa segera rujuk kepada PAS pusat sebagai orang tengah.

Jika masing-masing mengenepikan ego dan pendapat peribadi , bahkan mengutamakan rakyat , kita yakin UMNO dan BN tidak nampak jalan nak rampas Kedah dari tangan pakatan rakyat.

No comments:

Post a Comment